GARANȚIE ȘI POST GARANȚIE

Garantii, conformitate si service

Toate produsele comercializate de catre S.C. EUROTECH S.R.L. beneficiaza de conditii de garantie conforme legislatiei in vigoare si politicilor comerciale ale producatorilor. Produsele sunt noi, in ambalajele originale si provin din surse autorizate de fiecare producator in parte.

Produsele vandute si livrate de S.C. EUROTECH S.R.L. au certificate de garantie emise direct de producator, iar service-ul este asigurat de punctul de service al S.C. EUROTECH S.R.L., situat in Bulevardul Regele Ferdinand I al Romaniei, Nr. 25B, Iasi jud. Iași

In conformitate cu prevederile Legii nr. 296/2004 privind Codul Consumului si Legii nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, S.C. EUROTECH S.R.L. declara ca produsul livrat corespunde documentatiei de executie a producatorului si/sau declaratiei de conformitate a produsului si este raspunzatoare pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul livrarii produselor.

Termenul de garantie asigurat de catre vanzator pentru un produs este de 1 an sau egal cu termenul de garantie acordat de producatorul acelui produs, oricare dintre aceste perioade este mai lunga. Termenul de garantie al produselor se considera de la data mentionata in certificatul insotitor precum si in factura fiscala care atesta vanzarea.

Raspunderea vanzatorului pentru lipsa conformitatii produselor este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 24 luni de la livrarea produselor, data mentionata in certificatul insotitor precum si in factura fiscala care atesta vanzarea.

Durata medie de utilizare a produsului este de 5 ani, timp in care se asigura piese de schimb in postgarantie.

Garantia este valabila doar pe teritoriul national cu exceptia acelor produse care beneficiaza de garantie internationala asa cum este stabilit de producator.

Garantia acordata de prestator pentru lucrarile efectuate este de 3 luni in cazul lucrarilor care nu necesita utilizarea unor piese de schimb si un termen egal cu cel de garantie acordat de furnizorii pieselor schimbate, in cazul in care s-a impus utilizarea unor piese de schimb. Termene de garantie se calculeaza cu incepere de la data efectuarii reparatiei si sunt valabile in conditiile exploatarii echipamentului de catre beneficiarin conformitate cu instructiunile de utilizare si cu prescriptiile si recomandarile prestatorului.

 

Conditii de acordare a Garantiei si Conformitatii

Serviciile de service in cadrul perioadei de garantie sunt asigurate la sediul vanzatorului.

Garantia se acorda la prezentarea produsului impreuna cu certificatul insotitor, factura fiscala care atesta achizitionarea bunului, ambalajul original si intreaga documentatie aferenta.

Consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul despre aparitia lipsei de conformitate a produsului (a defectului) in termen de maxim 2 luni de la data constatarii acesteia.

Pana la proba contrara, orice lipsa de conformitate (defect) aparut in termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezuma ca a existat la data livarii, cu exceptia cazurilor in care prezumtia este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.

Vanzatorul este obligat sa livreze consumatorului produse care sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare.

Se considera ca produsele sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare daca:

  • corespund descrierii facute de vanzator si au aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul le-a prezentat consumatorului ca mostra sau model;
  • corespund oricarui scop specific solicitat de catre consumator, scop facut cunoscut vanzatorului si acceptat de acesta la incheierea contractului de vanzare-cumparare;
  • corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de acelasi tip;
  • fiind de acelasi tip, prezinta parametri de calitate si performante normale, la care consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, facute de vanzator, de producator sau de reprezentantul acestuia, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta produsului.

Cumparatorul are dreptul sa ceara fie repararea produsului, fie inlocuirea acestuia, fie reducerea corespunzatoare a pretului ori rezolutiunea contractului, in functie de gravitatea defectului,  in conditiile legii si ale prezentului certificat.

Orice reparare sau inlocuire a produsului in perioada de garantie va fi rezolvata intr-o perioda rezonabila de timp.

Consumatorul poate solicita o reducere de pret sau rezolutiunea contractului daca agentul economic nu poate nici repara si nici inlocui produsul, daca nu poate efectua remedierea intr-o perioada rezonabila de timp sau daca nu a realizat repararea fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.

Perioada de nefunctionare datorata lipsei de conformitate a produsului prelungeste in mod corespunzator termenul de conformitate; in acest sens se va face mentiune in prezentul certificat.

In cazul inlocuirii unui echipamant sau unei piese, piesa noua devine proprietatea beneficiarului, iar piesa defecta trece in proprietatea vanzatorului.

 

Limitari si excluderi ale Garantiei si Conformitatii

Vanzatorul poate refuza repararea sau inlocuirea produsului neconform conform optiunii consumatorului daca acesta este imposibila sau disproportionata in comparatie cu solutii alternative care sunt disponibile tinand cont de valoarea produsului fara defect sau de importanta lipsei de conformitate si daca ar putea fi realizata o reparatie alternativa fara un inconvenient semnificativ penstru consumator

Consumatorul nu este indreptatit sa solicite rezolutiunea contractului daca lipsa conformitatii este minora.

Daca vanzatorul nu constata existenta unui defect pentru care se angajeaza raspunderea acestuia, rezulta ca situatia este o solicitare nejustificata de acordare a garantiei, pentru care poate cere Cumparatorului plata contravalorii manoperei de diagnosticare a produsului conform tarifelor de consultanta/ora.

Nu se considera a fi lipsa de conformitate daca in momentul incheierii contractului de vanzare-cumparare consumatorul a cunoscut sau nu putea, in mod rezonabil, sa nu cunoasca aceasta lipsa de conformitate ori daca lipsa de conformitate isi are originea in materialele furnizate de consumator.

Produsele consumabile si accesoriile nu beneficiaza de garantie – va rugam sa verificati buna functionare a acestora in momentul achizitionarii

Garantia nu va fi acordata in cazul in care se constata ca nu au fost respectate instructiunile de instalare, punere in functiune, utilizare, intretinere, manipulare, transport si depozitare ale produsului astfel cum sunt prezentate in documentatia insotitoare si cum au fost prezentate la predarea produsului.

Problemele de natura software nu fac obiectul garantiei, rezolvarea acestora presupunand achitarea de catre client a tarifelor de service in vigoare.

Nu raspundem de eventualele incompatibilitati dintre sistemele sau subansamblele livrate de noi si produsele altor firme.

Nu se acorda garantie pentru defectele generate de socuri mecanice sau de fluctuatii/varfuri de tensiune, lipsa impamantarii, utilizarea sau expunerea in conditii de mediu improprii (alimentare la tensiune necorespunzatoare,umezeala excesiva, lichide, praf, temperaturi necorespunzatoare, etc.)

Garantia nu acopera cazul in care apar daune rezultate din transport defectuos ( cu exceptia cazului in care acesta este efectuat de firma noastra), accidente, traznet, inundatie, foc etc.

Garantia se pierde in cazul in care produsul prezinta interventii din partea unor persoane neautorizate de vanzator.

Garantia se pierde daca tipul sau seria de pe produs au fost modificate, sterse, inlocuite sau au fost facute ilizibile.

Pachetele software beneficiaza de garantie numai in ceea ce priveste integritatea programelor pe mediul de stocare. Eventualele defecte ale acestora se semnaleaza in maxim 30 zile de la livrare.

Garantia nu acopera in nicio situatie eventualele pierderi de informatii  sau dauen datorate defectarii produselor, iar furnizorul nu raspunde pentru niciun prejudiciu cauzat de astfel de pierderi. In acest sens se recomanda cumparatorilor sa beneficieze de un sistem de salvare periodica a programelor sau datelor importante. Inainte de a va prezenta la punctul autorizat de service, efectuati copii de siguranta ale datelor personale. Integritatea datelor nu este asigurata prin conditiile de garantie: pierderea datelor in urma interventiei in service sau in urma unor defecte ale mediilor de stocare nu poate fi imputata vanzatorului.

 

PASTRATI AMBALAJELE ORIGINALE PENTRU GARANTIE!

Documentele necesare pe care trebuie sa le prezentati in momentul in carea duceti produsul in service-ul autorizat in garantie si post garantie EUROTECH sunt: certificatul si factura de achizitie.